Наукові дослідження ментальної арифметики: чи дійсно працює права півкуля?

Ментальна арифметика – це методика, яка вчить виконувати швидкі та точні арифметичні розрахунки в уяві. Вона поширилась по всьому світу, що й підштовхнуло двох вчених  — Майкла Френка (Стенфордський університет) і Девіда Барнера (Каліфорнійський університет) — до вивчення питання впливу методики на інтелектуальні здібності: чи дійсно під час ментальних обчислень працює права півкуля?

Експеримент №1

Попередні дослідження дозволили припустити, що процес уявлення абакусу відбувається за рахунок короткострокової зорової пам’яті, проте ця гіпотеза не пояснювала, яким чином діти можуть утримувати в уяві всі кісточки абакусу, адже японська рахівниця має цілих 15 спиць, на кожній з яких розташовано 5 кісточок. Давно доведено, що багатьом людям дуже складно, а інколи й неможливо одночасно уявити різні предмети.

Отож, в першому своєму експерименті згадані вище вчені досліджували дітей, які протягом року вчились рахувати на фізичному абакусі і тільки недавно почали тренуватись ментально. Френк і Барнер попросили дітей виконати складні арифметичні дії на додавання: багатьом було складно додавати трьохзначні та чотирьохзначні числа. Френк припустив, що діти уявляють в певний відрізок часу лише три, рідше чотири рядки абакуса.

Експеримент №2

У другому експерименті вчені провели дослідження за участі 15 дітей, які досконало засвоїли техніку ментального рахунку: ці діти мали виконати складні арифметичні розрахунки, слухаючи казку про Алі Бабу і сорок розбійників, і одночасно повторюючи кожне слово з казки (сприйняття на слух та відтворення мовлення) або барабанити пальцями по столу (моторика). Ці завдання трохи ускладнювали процес, але цим дітям легше було виконати завдання на слух, ніж на рухову активність.

Це дозволяє припустити, що ментальні розрахунки не дуже сильно пов’язані з мовною системою (ліва півкуля). Багатьом з нас потрібні слова, щоб уявити собі такі числа як 135 831, тобто ми виражаємо ці числа словами “сто тридцять п’ять тисяч вісімсот тридцять один”, тоді як ментальні розрахунки на абакусі — задача на зорове сприйняття (права півкуля).

“Наші результати підтверджують і одночасно дають ширше пояснення тому, що ментальний рахунок не оперує мовною системою, і справді заснований на візуальному сприйнятті”, – коментує Френк.

Про заняття Ментальною арифметикою в “Орігамі” дізнавайтесь більше на сторінці Ментальної арифметики.

Анкета-заявка для проходження курсу доступна за цим посиланням.

Додаткові питання за телефонами:
☎ 675-434
? 093 324-49-33
або через коментарі/повідомлення в наших спільнотах ВКонтакте та Facebook.

Додайте свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *